onsdag 11 december 2013

Gångbana på G

Något uppiggande ska vi väl ändå ha här i Skarpan så här års. För mig är det att se att den nya gång - och cykelbanan byggs. Det var en märklig historia, men kommunen insåg allvaret och jag är tacksam för att de lyssnade på mig och de synpunkter jag hade samlat från skarpanbor innan jag ringde och påpekade faktum.*

Det är kanske inte den optimala gångbanan, vi får korsa Prickskyttegatan två gånger för att nå bostadsområdet, men bara bilisterna som kommer utifrån är medvetna om övergångarna kommer det att fungera. Det stora problemet har sedan länge varit alla föräldrar som stressar med barnen i bilen till skolan och dagiset, men även de fotbollsföräldrar och tränare som har blyfötter på gasen och tycker att deras telningars fotboll är viktigare än trafiksäkerheten och tränare som inte kan passa tiderna utan kör som biltjuvar på de gator där vi försöker ta oss till garage och bussar. 

Men på gångbanorna får vi hoppas att vi är säkra och jag vill än en gång tacka kommunens Miljö - och samhällsbyggnadsförvaltning för deras handfasta hjälp till oss skarpanbor!


Länk till:


* Update

En granne berättade för mig ikväll att hon hade mailat om gångbanan till några instanser. Det gläder mig att vi var flera som hörde av oss och påpekade faktum!


Läsning om gångbanans historia:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.