onsdag 13 mars 2013

Eftertankar om mötet i Bäckskolans matsal

Mötet den 11 mars i Bäckskolans matsal skulle handla om enkäten som centrala Hyresgästföreningen efter påstötning på förra mötet den 17 januari skickade ut till alla boende i Skarpan. Det var Skarpanbor och anställda på centrala hyresgästföreningen som deltog i mötet. 

Det blev ett lugnt möte, men det fanns många frågor. Jag antecknade och har sammanställt ett dokument som finns tillgängligt på Facebook. Ni som inte har Facebook och vill ha det, maila mig och jag skickar er dokumentet.
Mailadressen är som vanligt:  mobiliseraskarpan@gmail.com  

Som ni sett i utskicket med svaren från enkäten fick vi inte någon redovisning av de kommentarer som vi kunde lämna på de fria raderna i slutet. Men vi bad på mötet i måndags att få dem och det finns alltså ännu ett dokument på Facebook med alla enkätsvar, alltså även de fria raderna. Det var i förstone 23 sidor som vi Skarpanbor hade lämnat och det gläder mig verkligen att vi är engagerade och talar för vår sak. Centrala HGF har gjort ett sammandrag på sex sidor och avidentifierat så ingen går att känna igen på namn eller liknande. Så igen, maila mig och jag skickar det dokumentet också.

Vi har också fått en inbjudan till ett möte med Riksbyggen den 20 mars, där man ska så att säga informera. Flera på Facebook har och ska maila frågor till Riksbyggen, och vi borde vara flera som hör av sig. De ska svara på våra frågor, det är vårt boende det handlar om.

Jag har sedan början av den här protesten mot Riksbyggen, samlat ihop frågor som kommit in på olika sätt. Så maila mig frågor eller påståenden, jag tar med dem till mötet nästa onsdag. 

Det framkom också på mötet den 11 mars, att man inte kommer att påbörja någon form av arbete innan sommaren, men jag vet inga detaljer ännu. 

Så hör av er, till oss i Mobilisera Skarpan, till Riksbyggen och till Hyresgästföreningen. Vi måste sätta hårt mot hårt och bemöta Riksbyggens attityd mot oss boende!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.