fredag 18 januari 2013

Eftertankar

Igår på mötet var det en stor uppslutning. Jag har gjort en snabb räkning över hur många Skarpanbor det var som satt i matsalen och matsalen är beräknad för 150 personer vad jag vet. Det var ca 15-20 personer som stod upp också. Vi är nu 282 hushåll i området, en uppgift jag hittade i kommunens detaljplan. 

Det var med andra ord en fantastisk uppslutning. Det var ju det jag visste, mina grannar är kloka, engagerade och intresserade människor. De bryr sig och ställer frågor som är adekvata och vill och lyssnar på svaren. De kan fatta beslut bara de får veta. Kommunikation och information som gör att de och jag och vi kan ta hand om våra liv och de som är beroende av oss, barn, äldre och andra anhöriga. 


Jag kommer tillbaka på bloggen med mer information, men kan ge några snabba besked redan nu:

Hyresgäsföreningen centralt kommer att skicka ut en enkät till alla Hyresgästföreningen medlemmar i området. Den kommer senast vecka 5 och ska snabbt tillbaka eftersom den kommer att bilda underlag för fortsatt arbete. Det kommer att bli enkätfrågor, en del med öppna svar, och förmodligen får vi säga vad vi tycker och känner med egna ord. Finns det inte en sådan ruta eller möjlighet, skriv ändå ned på pappret du skickar tillbaka, det du känner, tänker och vill veta. Eller lägg med en lapp i enkäten.


Vi ska givetvis också försöka få Riksbyggen att komma hit igen och informera oss alla. Hyresgästföreningen kan då ställa upp med sin expertis för att vi ska få svar som vi vill ha och som vi i mångt och mycket har laglig rätt till. Det ska nu vara en dialog, inte en envägskommunikation från Riksbyggen. Det förtjänar vi verkligen i en mycket odemokratisk process som allt detta har varit och fortfarande är om man sammanfattar 
de gångna åren och de senaste månadernas händelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.